Kuro67 Posted July 2, 2017 Share Posted July 2, 2017 Hier soir après la maj je pouvais encore lancer le jeu mais ce matin lorsque je le lance j'ai un écran noir j'ai tenté de réinstaller le jeu mais ça ne change rien et je ne trouve pas de solution à mon problème sur internet ou le forum . Merci d'avance pour votre aide. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giovanna Posted July 2, 2017 Share Posted July 2, 2017 Hier soir après la maj je pouvais encore lancer le jeu mais ce matin lorsque je le lance j'ai un écran noir j'ai tenté de réinstaller le jeu mais ça ne change rien et je ne trouve pas de solution à mon problème sur internet ou le forum . Merci d'avance pour votre aide. Translation: Yesterday before the update, I could still launch the game but this morning when I launch the game I have a blackscreen, I tried to reinstall the game but nothing changes and I didn't find any solution to my problem on the Internet nor the forum. Thanks in advance for your help. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hahahaka Posted July 2, 2017 Share Posted July 2, 2017 [mention]Giovanna[/mention] he/she should give you a thank Link to comment Share on other sites More sharing options...
Neroli Posted July 2, 2017 Share Posted July 2, 2017 Hier soir après la maj je pouvais encore lancer le jeu mais ce matin lorsque je le lance j'ai un écran noir j'ai tenté de réinstaller le jeu mais ça ne change rien et je ne trouve pas de solution à mon problème sur internet ou le forum . Merci d'avance pour votre aide. Bonjour Kuro67 Désolée de voir que tu rencontres des difficultés avec le luncher. Tu devrais essayer les solutions que je vais t'indiquer ci-dessous. Si jamais tu n'arrives toujours pas à jouer, n'hésite pas à demander plus d'aide, en faisant par exemple des screen de la configuration de ton PC :Grin: Crash issues or other issues Win7 Guide https://tinyurl.com/crashhelp Win10 Crash Fix https://pokemonrevolution.net/forum/viewtopic.php?f=16&t=14738 Android Guide https://tinyurl.com/androidprofix Mac Guide https://tinyurl.com/macprofix Linux/GNU Guide https://tinyurl.com/prognulinux Cannot open PRO in Mac https://pokemonrevolution.net/forum/viewtopic.php?f=16&t=37017 PRO64_93_2.exe is not responding https://pokemonrevolution.net/forum/viewtopic.php?t=15846#p98003 Other solution for crash (follow 3 steps) 1- Unzip file without using WinRAR or 7zip 2- Disable anti-virus program 3- Restart computer Mac UnZip Programs Suggestions 1-The Unarchiver 2-WinZip5 3-Keka 4-BetterZiip Others solution: Updated drive and reinstall Direct X Translation Hello Kuro67 I'm sorry to see that you're having some difficulties to play PRO. You should try these step just below. If you're still not able to play, feel free to ask further assistance by adding screenshot of your computer setup :Grin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuro67 Posted July 2, 2017 Author Share Posted July 2, 2017 Thanks Neroli after a few research and hard try it's work again. Thanks again for your help. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Neroli Posted July 2, 2017 Share Posted July 2, 2017 Glad go help you ! Have a nice day :Grin: - Locked as solved - Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts