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bug crash (FR)


Champotte

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salut, depuis hier le jeu ne charge aucune entité et fini par crash au bout d'une minute, j'ai désinstallée le jeu et ça ne change rien . quelqu'un peut il m'aidé ??

 

As mentioned in the READ THIS BEFORE MAKING A GENERAL SUPPORT TOPIC thread:-

 

For crash issues:-

 

Win7 Guide https://tinyurl.com/crashhelp

Win10 Crash Fix https://tinyurl.com/PROwin10fix

Android Guide https://tinyurl.com/androidprofix

Mac Guide https://tinyurl.com/macprofix

Linux/GNU Guide https://tinyurl.com/prognulinux

Cannot open PRO in Mac https://tinyurl.com/ProMacFix

PRO64_93_2.exe is not responding https://tinyurl.com/PRO64Fix

 

Other solution for crash (follow 3 steps)

1- Unzip file without using WinRAR or 7zip

2- Disable anti-virus program

3- Restart computer

 

Mac UnZip Programs Suggestions

1-The Unarchiver

2-WinZip5

3-Keka

4-BetterZiip

 

Others solution:

Updated drive and reinstall Direct X

 

Also, remember to delete all the past PRO clients and folders you might have in your device, including the temporary files (https://tinyurl.com/deletetempfiles), and even from the trashbin, before you Downloads(https://pokemonrevolution.net) the new client.

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Essaie de désactiver ton antivirus, j'ai le même soucis avec Avast, il me delete PRO pour le mettre en zone de quarantaine tous les jours. Je péte un cable car je suis obligé de désactiver Avast et réinstaller PRO tous les jours -_- , même en mettant PRO en liste d'exclusion sur Avast.

Server : Gold - Name : Kaminokage - Guild : FrenchConnexion

 

15b3f2a0801769846fa2e82efb7e6e5e.png

Ex-member of the Chaos on Silver

 

My personnal shop : https://tinyurl.com/y8bbuoq9

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Snip

 

Hey! I think your problem is solved. It was also mentioned in the post I made that, try disabling your antivirus. Enjoy the game and have a good day

 

French Translation :

*Hey! Je pense que votre problème est résolu. Il a également été mentionné dans le post que j'ai fait cela, essayez de désactiver votre antivirus. Profitez du jeu et passez une bonne journée*

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salut, depuis hier le jeu ne charge aucune entité et fini par crash au bout d'une minute, j'ai désinstallée le jeu et ça ne change rien . quelqu'un peut il m'aidé ??

 

Hey there,

Pourrais-tu poster un screenshot de ton problème? Est-ce l'écran de connexion qui est noir, ou bloqué en loading map, ou encore autre chose?

 

Si tu as a black screen issue, change la résolution de ton bureau, lance le jeu, remets ta résolution initiale, et ça devrait fonctionner. :p

 

Si tu arrives à te log ingame, ou au moins à voir l'écran de connexion, essaie de switch entre fullscreen/windowed mode.

Essaie aussi d'ajouter le .exe en exception à ton antivirus et ton firewall, et comme Kaminokage a mentionné, d'essayer en désactivant ton antivirus si ça ne fonctionne toujours pas.

 

Essaie aussi de déplacer le dossier du jeu dans une autre partition de ton disque dur, si tu l'as sur C: ; comme c'est la partition des fichiers importants de ton OS, ça peut parfois être récalcitrant au niveau des permissions d'écriture notamment.

 


English:

 

For black screen upon launch issues:

  1. Change your desktop screen resolution,
  2. Launch your PRO game client,
  3. Revert your resolution change back to your initial one.

 

If you can log ingame or at least see the game's login screen, try to switch between fullscreen and windowed mode.

Also, add an exception for the game to both your antivirus and firewall if you haven't already, and as Kaminokage mentioned, also try completely disabling it as last resort.

 

Lastly, try to move your game's folder out of C: harddrive partition, as it can be source of writing/reading permissions issues.

 

 

 

I'm looking forward for your answer; sorry for your inconvenience in the meanwhile; until then, I wish you a great day :Grin:

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